NEM a reggeli a legfontosabb étkezés és oszlassuk el a többi mítoszt is…

Fontos leszögeznünk, hogy nem létezik mindenkire érvényes mintaétrend. Nagyon fontos, hogy kezdjünk el figyelni a saját testünk jelzéseire. Először is oszlassunk el az első mítoszt, egyben az egyik legnagyobb tévhitet: a reggeli a legfontosabb étkezés.

Még ma is rengeteg cikkben olvashatjuk, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés. Rengeteg veszélyre hívják fel a figyelmünket, hogy mi minden történhet velünk, ha kihagyjuk a legfontosabb étkezést. Ha csak a fogyásra koncentrálunk, akkor a reggeli kihagyásának legnagyobb veszélyei, amire figyelmeztetnek minket:

  • ebédre fogunk sokkal többet enni
  • este törnek ránk a falási rohamok
  • rövidebb idő jut a szervezetnek elégetni a kalóriákat
  • lelassul az anyagcserénk

Félreértések elkerülése végett, fontos itt leszögeznem, nem akarlak lebeszélni a reggeliről. Ha reggel éhesen ébredsz, és jól esik, fogyaszd el reggelidet. Viszont nyugodtan kihagyhatod a reggelit, ha úgy ébredsz fel, hogy gondolni sem tudsz az étkezésre és egyébként sem tapasztalod magadon a fenti figyelmeztetéseket. A sikeres fogyókúra nem abban rejlik, hogy meghatározott időpontokban kell étkezned. Akkor egyél, amikor éhes vagy. A reggeli edzésről sem kell lemondanod, lehet reggel éhgyomorra edzeni.

Második mítosz: reggelizz úgy, mint egy király. Ha fogyás a célod, akkor nem ehetsz meg bármit reggel azzal a naiv gondolattal, hogy hosszú még a nap és lesz ideje a szervezetednek feldolgozni és elégetni a kalóriákat. Ráadásul, ha reggelire üres szénhidrátokat fogyasztasz nagy mennyiségben, nagyjából 1-2 óra múlva éppen olyan éhes leszel, mintha semmit sem ettél volna. Ugyanúgy többet fogsz enni ebédre és valószínűleg már itt túlléped a napi kalória szükségleted.
Ha a reggeli elfogyasztása után úgy érzed, szíved szerint visszafeküdnél még egy kicsit aludni, akkor vagy a reggeli összetételén, vagy a reggeli mennyiségén, vagy mindkettőn változtatnod kell. Az evés utáni fáradtság nem jól jel, ilyenkor fokozott szabadgyök termelés kezdődik a szervezetedben, vagyis az öregedés folyamata felgyorsul.

Harmadik mítosz: reggel csak a reggelinek nevezett ételek fogyaszthatóak. Bármit megehetsz reggelire, ami az életmódodba belefér. Ha ez az előző esti vacsorád maradéka és reggel felébredve te azt kívánod meg, akkor fogyaszd nyugodtan. Nem kell reggel kötelezően zabkását, teljes kiőrlésű pékárut fogyasztanod. Figyeld a tested jelzéseit, fogyaszd el, ami jól esik és energiával tölt fel.

Óhatatlan, hogy viszont jön a kérdés a hirtelen felszabaduló korlátok jól eső érzése után, mégis hogyan indítsuk a reggeleket?

Ha abba a csoportba tartozol, akinek nem esik jól a reggeli étkezés, ennek ellenére 1-2 órán belül mégis rád tör az éhségérzet, de valójában ilyenkor sem kívánsz semmit, a következők lehetnek nagyon jó alternatívák:

  • reggeli smoothiek
  • gyümölcs
  • magvak és aszalt gyümölcsök

Ha pedig alig várod a reggeli étkezést, akkor számtalan egészséges ételből választhatsz:

  • teljes kiőrlésű pékáruk
  • tojás reggelire (főtt, tükör, rántotta) zöldséggel, akár teljes kiőrlésű kenyérrel/pirítóssal
  • zabkása
  • joghurt/kokhurt zabpehellyel
  • puffasztott köles, vagy quinoa tejjel, vagy növényi tejjel
  • tejberizs (basmati rizs tejjel, vagy növényi tejjel)
  • zab, vagy rizspalacsinta
  • chia puding
  • bármi, amit életmódod megenged

A mai rohanó életmódunk mellett nagyon nehéz odafigyelni testünk jelzéseire. Az elején ráadásul nem is olyan egyszerű. A sok-sok ránk zúduló információ mennyiség és reklám könnyen megtéveszt minket és gyakran előfordul, hogy nem az egészséges ételeket kívánjuk meg. Viszont, ha több figyelmet szentelünk magunkra, észre fogjuk venni, hogy mik azok az ételek, amik energiával töltenek fel, mik azok, amiktől szívünk szerint visszabújnánk az ágyba és ott töltenénk az egész napot. Mik azok az ételek, amiktől megfájdul a hasunk, felpuffadunk és mi az, amitől könnyednek érezzük magunkat, és javul az anyagcserénk. Ne feledd, a tested a legintelligensebb dietetikusod, érdemes figyelned rá.


Érdekel egy otthon végezhető gerincbarát edzésmódszer, amivel egyszerre formálhatod az alakod és fejlesztheted az izomzatod?

Add meg a neved és az email címed, és egy videóban megmutatom neked.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.