Augusztus, a nyári nagy szabadságok hónapja

Vannak, akik már túl vannak a pihenésen, de nagyon sokan időzítik az utolsó nyári hónapra. A szeptemberi visszarázódás előtt, még igencsak jól jön egy kis pihenés. De mire figyeljünk, hogy ez a pihenés valóban pihentető legyen és ne úgy érkezzünk haza, hogy még jobban fáj a derekunk, teljesen beállt a nyakunk és újra zsibbadnak a végtagjaink?

Az egyik fontos kérdés maga az utazás. Elindulhatunk saját autónkkal, lehet ez egy buszos utazás, vagy pedig repülőre szállhatunk. Nézzük ezek előnyeit, hátrányait.
Autónkat már jól ismerjük, és egész biztosan megvan a technikánk arra, hogyan állítsuk be az ülésünket ahhoz, hogy a gerincünk szempontjából is a legkényelmesebb legyen az utazás. Erre kitűnő megoldási lehetőség az autós deréktámasz. Erről részletesebben a  SZÁGULDÁS/ÚJ AUTÓ/RÉGI GERINC/NINCS FÁJDALOM 🙂 cikkben olvashatsz. A másik nagy előnye az önálló utazásnak, hogy bármikor pihenőt tarthatsz és megnyújtózhatsz, amikor csak jól esik neked.

Valamivel több alkalmazkodást igényel, valamint kicsit nehezebben állítható be kényelmesre az ülés egy buszos utazáson. Ha hosszabb útra indulsz, nem árt, ha van nálad egy nagyobb törölköző a kézi poggyászban, amit összetekerve be tudsz helyezni a derekadhoz. Előnye ennek az utazási lehetőségnek, hogy kb. 3-4 óránként lesznek kötelező 20 perces pihenők, amikor fel tudsz állni, sétálni, kicsit nyújtózni és átmozgatni a tested.

Ha a buszos utazást helyett, repülővel utazunk, jelentősen le tudjuk rövidíteni a menetidőt. Ebben az esetben is a kézi poggyászba bekészített törölköző lehet a segítségünk, különösen akkor, ha nem csak 2-3 órát töltünk repülőn, hanem hosszabb útra indulunk és esetleg akár 8-10, vagy még ennél is több időt töltünk a felhők felett. A repülővel való utazásnak az egyetlen hátránya, hogy “be vagy zárva” egy ülésre, kevesebb a mozgási lehetőséged, és ha csak nem kell a repülőnek üzemanyag miatt leszállnia, akkor nem várható, hogy lesz az út során pihenő, ahol át tudod mozgatni magad. Egyetlen lehetőség, ha gyakrabban “használod” a mellékhelységet.

Ott tartunk, hogy túl éltük az utazást, végre megérkeztünk és élvezhetjük a nyaralást. Lehet ez egy tó, vagy tengerparti nyaralás, vagy inkább egy helyi látványosságokat, nevezetességeket felfedező utazás, lehet a kettő kombinációja, vagy akár egy sport, tánctábor. Innentől már figyelve testünk jelzéseit csak annyi a dolgunk, hogyha észrevesszük, hogy bizonyos mozdulatok nem esnek jól, hagyjuk ki, vagy korrigáljuk őket. Természetesen itt a legfontosabb az, hogy élvezzük a nyaralást, engedjük el magunkat.

Az egyetlen rizikófaktorunk még a szállásunkon lévő ágy. Szerencsére ma már a legtöbb apartmanban, hotelban egész kényelmes matracokon tudunk feküdni. Az ideális az lenne, ha úgy tudnánk aludni, hogy oldalfekvésben a gerincünk egyenes maradhasson. Ehhez azért különösen egy idegen helyen szükségünk lesz kiegészítőre. A derekunk alá becsavart törölközőre és egy megfelelő párnára.
A párna kérdést, az esetek nagy többségében (főleg, ha több napra utazom), úgy oldom meg, hogy magammal viszem a saját párnámat, így egész biztosan el tudom kerülni, hogy teljesen beálljon a nyakam egy nem megfelelő magasságon való alvástól.

Még egy fontos rizikófaktorunk van. Ez pedig a ma nagyon divatos fitnesz, illetve tánctáborokon való részvétel. Nagyon népszerűek a hobbinkkal egybekötött nyaralások, különösen, ha épp egyedül vagyunk, de mégis jó lenne társaságban kikapcsolódnunk. Vagy épp kimenőt kapunk párunktól, családunktól, hogy picit “egyedül” lehessünk. Ha egy ilyen típusú nyaralást választunk, egy dolgot kell szem előtt tartunk: egy hét, vagy pár nap alatt nem fogjuk átformálni a testünket, illetve nem tudjuk megtanulni az összes figurát, amit a tánctábor kínál. Szintén figyelnünk kell testünk jelzéseire és nem szabad teljesen kizsákmányolnunk, mert annak akár komolyabb sérülés is lehet az eredménye. Legyünk türelmesek önmagunkkal. Bevallom őszintén, ebben a kérdésben még nekem is  fejlődnöm kell, és elfogadni, hogy nem lehet 48 órát 4-5 óra alvással végig táncolni :-).

A legfontosabb, hogy élvezzük a nyaralást, legyünk együtt családunkkal, barátainkkal, legyen ez egy testi-lelki feltöltődés, mielőtt visszatérünk a mókuskerékbe.

További kellemes nyarat/nyaralást kívánok nektek kedves vendégeim, olvasóim. a fitness terápia blog is nyári szünetet tar. Szeptember 17-én indul újra.